Thursday 6 February 2014

Emas Fizikal vs Emas Akaun

Baru baru ini saya cuba untuk menjual kembali akaun emas  yang saya ada disebuah bank tempatan yang amat tersohor. Namun setibanya saya dikaunter pengambilan nombor giliran kakitangan bank berkenaan berkata kepada saya bahawa dia tidak pasti sama ada hari tersebut boleh melakukan urusan jual kembali akaun gold saya dek kerana mereka telah menukar sistem mereka.Saya agak terkejut dengan informasi yang diberikan oleh berkenaan. Saya terfikir..bagaimana yea jika saya benar benar memerlukan  duit dan di dalam kecemasan? Saya ada duit di dalam bank tapi saya tidak dapat menggunakannya! Situasi ini terus membuatkan saya memanjatkan kesyukuran kepada Ilahi kerana telah diberikan hidayah dan kesedaran sebelum ini untuk menyimpan emas fizikal dan tidak semata bergantung kepada emas akaun mahupun simpanan dalam wang kertas yang diletak didalam bank semata! Pengajaran kepada pembaca sekalian beralihlar kepada simpanan emas fizikal.Jika ada simpanan yang agak agak tak pakai dalam setahun tu nasihat saya tukar kanlar dalam bentuk emas fizikal! Hubungi saya di 012 726 1779 untuk keterangan dan bimbingan dalam simpanan emas anda!

No comments:

Post a Comment